maandag 26 mei 2008

De geheime Geep

Af en toe vraag ik me zelf af, waarom wij vissers op geep vissen. Tuurlijk het is een mooie sportvis, springend rond je dobber en dan nog niet te spreken over de inhaaldribbel. Toch heeft de geep veel graten. Gebakken in pan, heerlijk maar die graten hé. Sommige roken de geep, smaakt als makreel maar die hé. Ooit in het verleden heb ik een verhaal gehoord dat geep bij onze Belgische medevissers op zuur gezet wordt. Met een beetje zoeken op internet, zijn er geeprecepten genoeg. Maar hoe zet je eigenlijk geep op zuur? Hoe doe dat? Is er iemand die dit weet? Reageer dan! Geep wordt nu gevangen aan de zeedijk te Westkapelle, Van de tank tot voorbij het ijzeren vuurtorentje. Ga hier vissen van 2 uur voor laagtij tot 2 uur na laagtij. Gebruik aas, die je kan knippen (snijden) in visjesvorm. Een stukje zalm of varkenshart doet wonderen. Dus, hoe prepareer je geep op zuur? Als je dat weet, reageer dan. Je maakt heel veel medevissers hier blij mee. Geep ze, Wilfried

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo, ik vond op internet een site waar een recept voor makreel int zuur staat. Volgens mij kan het voor geep niet veel verschillen. http://www.suyderland.com/hobby/makreel.htm#zure

Anoniem zei

Een aantal belgen eens aabgesproken over het eea, over het algemeen krijg ik te horen dat men er geep klaarmaakt zoals wij paling in het groen bereiden.

Over geep in 't zuur geen woord. Vooralsnog, maar dat kan veranderen, een kwestie van de juiste vlaming treffen.

Overigens belaag ik de geep aan de zuidkant van ons fraaie eiland. De westkaap is mij iets te druk. ;)

Groet!

Jewannes, Koudekerke