zondag 25 mei 2008

Er wordt gevangen......................

Na weken van mistroostigheid, wordt er dan nu eindelijk vis gevangen rondom Westkapelle. Hoewel weken lang alle vangstmeldingen uitbleven, vandaar dat ik deze weblog ook niet bijgehouden heb (wat logisch is), wordt er nu flink wat geep gevangen. Ik zelf ben met een duitse vriend geweest voor pinksteren op de geep in Westkapelle, maar dat was niet veel. Ik zelf had er maar 15 voor 4 uur vissen. Iedere doorgewinterde geep-visser weet dat dat niet veel is. Overigens had mijn duitse vriend geen beet gehad. Ten dage wordt er veel gevangen, hoewel de geep niet erg groot is. In de avonduren wordt er weer tong gevangen op het zuiderstrand. Het is nog vroeg in het seizoen, dus de tong is nog niet erg vet. De zeebaars doet het redelijk goed, nog niet aan kunstaas maar met een (kweek) zager. Enkele dagen geleden zijn er zeebaarzen gevangen van 52 cm en 59 cm op het zuiderstrand. Mooie maatjes voor in de pan, dacht ik zo. Over maatjes gesproken, ook haring wordt er weer gevangen met name aan de sluizen bij Kats en op de Brouwersdam. Let op: deze haring is alleen eetbaar in pan, dus als braadharing. Langzaam maar langzaam gaan we richting zomer. Mijn verwachting is dat wij vissers nog heel wat te wachten staat. Hopelijk tot volgende week, Wilfried

Geen opmerkingen: